דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צרפת כיצרנית רכב 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3870 פעמים ]

ישנם בעולם כמה מוקדים שניתן להגדיר כמרכזי ייצור של כלי רכב. במזרח הרחוק יפן וסין הן היצרניות הגדולות ביותר, ארצות הברית באמריקה ובאירופה אלו בעיקר איטליה, גרמניה וצרפת.האחרונה אחראית על בעיקר על שלושה סוגי מכוניות: סיטרואן, פיג'ו ורנו.

פעם כולם ייצרו כלי רכב

בתחילת המאה הקודמת מספר יצרני הרכב בצרפת היה גדול מאוד, כשהסטנדרטים היו נמוכים יותר וכל מה שנדרש הוא לדעת להשתמש במתכת ולרתך אותה כמו שצריך. לא היו אז יצרניות רכב גדולות בצרפת והשוק היה שונה לחלוטין מאיך שהוא נראה היום.

עם השנים, החלו היצרנים הקטנים להיעלם ונותרו שלושה כאלו בלבד בצרפת: סיטרואן, רנו ופיג'ו. השלוש קיימות כמובן עד היום ומייצרות מיליוני כלי רכב בשנה, אך הם עברו מספר תהפוכות לאורך השנים, שהשפיעו עליהם רבות.

סיטרואן וחברותיה הושפעו רבות ממלחמות העולם

באופן לא מפתיע כלל, יצרניות המכוניות בצרפת נאלצו להתמודד עם השלכותיהן הקשות של שתי מלחמות העולם, הראשונה ובמיוחד השנייה. בתקופה של מלחמות גדולות כאלו, המתכות מופנות כולן לייצור תחמושת והלקוחות לא קיימים כמעט, פשוט כי כולם עסוקים במלחמה.

סיטרואן עצמה הוקמה בכלל כמפעל לייצור גלגלי שיניים, כשהבעלים יזם יחד עם הממשלה הצרפתית הקמת מפעל לייצור פגזים במלחמת העולם הראשונה. כשהמלחמה הסתיימה, הבין הבעלים שעליו לעשות הסבה מקצועית ועבר לייצור מכוניות. במלחמת העולם השנייה ייצר המפעל כמות מצומצמת של מכוניות, ברובן השתמש הצבא הנאצי.

רנו הייתה הנפגעת הראשית במלחמת העולם השנייה

החברה אולצה במהלך שלטון הנאצים בצרפת לייצר מכוניות עבור הגרמנים. עם סיום המלחמה הואשם הבעלים בשיתוף פעולה עם האויב ובגידה ונשלח למאסר שם כנראה נרצח. הפרשה הזו השפיעה קשות על החברה, שעברה לידי הממשלה ולמעשה התאוששה רק באמצע שנות ה-90', אז הופרטה.

פיג'ו משתלטת על סיטרואן

גם סיטרואן ידעה טלטלות לא מעטות, כשפעמיים חברות אחרות הצילו אותה מפשיטת רגל וסגירה. בפעם הראשונה הייתה זו חברת הצמיגים הידועה מישלן ובפעם השנייה, בשנות ה-70', דווקא יריבתה הגדולה פיג'ו. עד היום לפיג'ו וסיטרואן שותפות מלאה והן מרכיבות את הקונצרן PSA.

פיג'ו התחילה בכלל כמפעל אופניים

את ההיסטוריה של פיג'ו לא הזכרנו עד עכשיו והיא מסתכמת בעיקר על שני גלגלים: החברה הזו החלה כמפעל אופניים אי שם לקראת סוף המאה ה-19. שבע שנים לאחר הקמתו, ייצר המפעל את המכונית הראשונה והמשיך עם המנהג עד היום. את עניין האופניים החברה לא זנחה וכיום היא החברה הגדולה בצרפת המייצרת את כלי הרכב הנפוץ הזה.

הדגמים המובילים כיום של סיטרואן והחבר'ה מצרפת

כיום שלושת המותגים, סיטרואן פיג'ו ורנו נחשבים למקוריים וחדשניים, גם לאחר הטלטלה העזה שעבר עולם הרכב במהלך המשבר הכלכלי הגדול של השנים האחרונות. לסיטרואן ישנן את מכוניות ה-C: C4, C3, C5, C6, C-crosser, יחד עם ברלינגו וג'אמפי. כל אחת מהן מיועדת לתפקיד אחר ולפלחי שוק שונים.

פיג'ו מציעה לכם את ה-206 הקטנה, ה-106 הקטנטנה, ה-307 וה-308 המשפחתיות, 207 הספורטיבית 407 למנהלים, הפרטנר ועוד רבות וטובות. רנו מביאה אלינו את המגאן, הקליאו, הלגונה, הסניק ועוד דגמים רבים של משאיות.

אז באיזו צרפתייה תבחרו?

המכוניות הצרפתיות שומרות כבר עשרות שנים על מוניטין ואיכות גבוהים מאוד. לכל אחד משלושת המותגים הללו יש את היתרונות שלו והסיבות שלכם לקנות אותו. מה שבטוח הוא שלא תצטערו. אז במה החלטתם לבחור? פיג'ו, רנו או סיטרואן?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב